VirtuaLab
PROTO Avastustehas hakkab pakkuma õppemängu tulevastele inseneridele.
INFO
Veebruaris 2026 jõuab PROTO avastustehase haridusliinilt kooliõpilasteni VirtuaLab – mäng, mis põimib füüsilised ülesanded ja digitaalsed inseneeriaväljakutsed üheks terviklikuks õppimiskogemuseks. Mängu tegevused toetavad teaduse, tehnoloogia, inseneeria, kunsti ja matemaatika lõimimist, olles seeläbi hea näide MATIK õppest.
Mängu keskmes on õhulaeva loomine ja testimine, kus õpilastel tuleb arvestada ka tellijate soovidega, kes ootavad kindlate omadustega lennuvahendit. Mängu käigus liiguvad õpilased sujuvalt pärisruumi tegevustest virtuaallaborisse, kus nad saavad oma insenerivalikuid proovile panna ja näha, kas loodud õhulaev suudab seatud ülesande täita.
VirtuaLab arendab loogilist mõtlemist, ruumilist arusaamist, loovust, tiimitööd ja probleemilahendust. Õpilaste loodud disainid viiakse virtuaalreaalsuse laborisse, kus need pannakse proovile realistlikes katsetingimustes. Mäng pakub õpilastele võimalust kogeda inseneeriat ja teadust täiesti uuel moel – nad saavad katsetada, disainida ja lahendada probleeme keskkonnas, mis reageerib nende otsustele reaalajas.
VirtuaLab on loodud koostöös Hollandi Enversed Studios`ega ja Tallinna Ülikooliga, Erasmus+ programmi toel. Mäng vastab 7.-9. klassi riiklikule õppekavale ning selle tegevused toetavad teaduse, tehnoloogia, inseneeria, kunsti ja matemaatika lõimimist.
PROTO töötas välja haridussisu ja sidustas inseneeriaga, Enversed Studios arendas tehnilise lahenduse ja mängudisaini, ning Tallinna Ülikool tagas kooskõla õppekavaga, lõi pedagoogilise raamistiku, testis funktsionaalsusi ja koostab õpetajatele metoodilise käsiraamatu.
VirtuaLab on suunatud:
- põhikooli õpilastele
- koolidele, kes soovivad tunde siduda uuendusliku mängulisuse ja virtuaalreaalsusega
- programmide koordinaatoritele, kes otsivad uusi lahendusi õppimise toetamiseks



Projekti rahastatakse Erasmus+ programmi toel.
VirtuaLab mängu sisu arendatakse tihedas koostöös Proto, Enversedi ja Tallinna Ülikooliga. Tallinna Ülikooli Haridusteaduste instituut tagab vastavuse Eesti riiklikule õppekavale (7.–9. klass) ning loob õpetajatele metoodilise raamistiku VR-simulatsioonide kasutamiseks tunnis. Digitehnoloogiate instituut hindab VR-kogemuse selgust, kaasatust ja hariduslikku väärtust fookusgruppide kaudu, kaasates nii õpetajaid kui ka testklasse.

